Jezdecke potřeby EquTex

Nepřevzetí zásilky

Nepřevzali jste dobírku e-shopu equtex-shop.cz, co se nyní stane?

Pokud potřebujete objednat zboží na dobírku, tedy zaplatit při převzetí zboží, respektujeme to a rádi Vám vycházíme vstříc s touto volbou. Nepřevzetí balíčku na dobírku je v našem e-shopu dále řešeno, proto prosím, tuto možnost pečlivě zvažte.
 
Každé objednávky si opravdu vážíme. Po objednání zboží každý odesílaný kus kontrolujeme, balíme, a odesíláme tak, aby nedošlo k poškození, spotřebováváme tedy strečový materiál a výplňový, krabice do kterých balíme mají svou hodnotu. Zboží odesíláme v ranních i večerních hodinách, a to vše tak, aby Vaše objednávka byla co možná nejrychleji doručena. Je to poměrně dost práce, kterou se snažíme vyřídit s maximální rychlostí a těšíme se z vyzvednutí každé zásilky. Jak velké je naše zklamaní, pokud i přes naše úsilí zásilku ignorujete a nepřevezmete, tak to je škoda mluvit. 
Vrátí-li se však nevyzvednutá zásilka bez dalšího zpět, tak dochází k nárůstu našich nákladů nejen o zbytečnou práci uvedenou výše, ale následně ještě o rozbalení (vyhození obalového materiálu), kontrolu zboží před jeho vrácením do skladu a následné storno daňových dokladů, které byly již vystaveny. Jedna nevyzvednutá objednávka (byť následně objednaná znovu) znamená tudíž také určitou zátěž pro životní prostředí. 
 
Jelikož jsme v takovém případě situaci nezavinili, musíme přenést tyto zbytečně vytvořené náklady na Vás, a zaslat Vám fakturu na úhradu poštovného a balného. Nechceme trávit ani svůj, ani Váš čas případnými diskusemi o tom, proč tomu tak je. Proto vás chceme požádat, abyste si důkladně promysleli způsob objednání a platby, a pokud si nejste jistí tím, že zakázku včas převezmete, doporučujeme zvolit jiný způsob platby. A nebo nákup odložit.
 
O co se opíráme?
Pokud byste měli nějaké pochybnosti o tomto našem postupu, tak vězte, že se plně opíráme o současnou právní úpravu, citujeme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.:
 
Povinnosti kupujícího
§ 2118
“Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.”
Nepřevzetí zásilky tudíž NENÍ odstoupením od smlouvy, nýbrž jejím porušením.
 
Od našeho e-shopu i od dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci (prostřednictvím e-mailu a sms) a následně o tom, že si jej můžete na odběrném místě vyzvednout. Taktéž průběžně budete dostávat upozornění o blížícím se konci úložní lhůty zásilky. Pokud k tomu nedojde, i přestože je to Vaše zákonná povinnost, máme dvě možnosti, jak situaci vyřešit:
 
1. Došlo k nedorozumění a Vy stále o objednávku máte zájem:
V tom případě nás, prosím, kontaktujte. My Vám pošleme údaje pro platbu předem a objednávku velmi rádi znovu zašleme. Cena objednávky bude ovšem navýšena o přiměřenou kompenzaci za předchozí nevyzvednutou zásilku.
 
2. O objednávku skutečně nemáte zájem:
I když nás tento stav skutečně mrzí, tak se jím musíme zabývat. Tato situace je ovšem poněkud komplikovanější. Jak píšeme výše - nepřevzetí zásilky neznamená, že došlo ke zrušení objednávky nebo k vašemu odstoupení od kupní smlouvy. Jediné, co se v tu chvíli stalo, je, že došlo dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový) k porušení kupní smlouvy z Vaší strany. Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a prostřednictvím odeslání objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.
 
Pokud tedy nedošlo k písemnému či telefonickému kontaktu s naším eshopem a k nastavení jiných parametrů objednávky (žádost o změnu či stornování objednávky) – a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě, má náš eshop dle zákona právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tzn. od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, neboť došlo k porušení kupní smlouvy, kdy pro takové případy předáváme vše do LEGATIS advokátní kancelář, s.r.o. (www.legatis.cz) k soudnímu vymáhání.
Proto Vás požádáme, abyste provedl/a platbu kompenzace s poskytnutými platebními údaji v co nejbližší době – vyhnete se tak komplikacím.
 
Děkujeme Vám za Vaší slušnost a férové jednání.